Regulamin świadczenia usług lokalizacji na bazie systemu DSLocate oraz sprzedaży urządzeń
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Niniejszy Regulamin został wydany na podstawie art. 384 §1 Kodeksu Cywilnego.
-
Regulamin określa zakres i warunki świadczenia Usługi lokalizacji wraz z dostępem do Aplikacji DSLocate za zapłatą Opłaty Licencyjnej, Abonamentu oraz cen Sprzedaży lokalizatora oraz Urządzeń dodatkowych (zwane dalej łącznie: „urządzeniami”) do których, zgodnie z wolą Klienta, dołączane są pozostałe usługi (Usługi dodatkowe) na bazie Satelitarnego Systemu Lokalizacji Pojazdów DSLocate, zwanego w dalszej części Regulaminu DSLocate przez firmę Data System spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, ul. abpa A. Baraniaka 88b, 61-131 Poznań, wpisana do KRS pod nr 0001005427, zwaną w dalszej części Regulaminu: Data System.
-
Wymogiem świadczenia usług wskazanych w Regulaminie jest zakup urządzeń na podstawie zawartej umowy [zwana dalej: Umową].
-
Data System oświadcza, że jest dostawcą systemu lokalizacji DSLocate oraz posiada wiedzę i środki techniczne niezbędne do montażu lokalizatorów, Urządzeń dodatkowych oraz do świadczenia usług lokalizacji.
-
Klient oświadcza, że otrzymał i zapoznał się z niniejszym Regulaminem przed zawarciem Umowy, z systemem lokalizacji DSLocate, akceptuje jego rozwiązania techniczne oraz funkcjonalność i dostarczane oprogramowanie wizualizacyjne, a także dysponuje środkami finansowymi niezbędnymi do realizacji przedmiotu Umowy.
§ 2. WYJAŚNIENIE UŻYTYCH ZWROTÓW
Sprzedaż – przeniesienie na rzecz Klienta własności urządzeń za zapłatą ceny z tytułu ich zakupu. Dokładną wysokość ceny określa faktura pro forma, faktura lub formularz zakupu (w sytuacji zawierania współpracy za pośrednictwem sklepu internetowego Data System).
Abonament – wynagrodzenie cykliczne (np. miesięczne, roczne, dwuletnie, trzyletnie, w zależności od decyzji Klienta) płatne z góry za świadczenie Usług podstawowych lub gotowość do ich świadczenia, którego wysokość określa Umowa (oferta/formularz zakupu).
Transmisja danych z Urządzeń dodatkowych podłączonych do lokalizatora dokonywana jest w ramach Usług Dodatkowych. Wysokość Abonamentu jest zryczałtowana, tzn. niezależna od przebytego przez pojazd dystansu oraz ilości przesyłanych danych na serwer Data System.
Abonament zawiera m.in. opłaty związane z transmisją danych, utrzymanie serwerów Data System, utrzymanie karty SIM, aktywację usług, wsparcie techniczne, archiwum tras.
Obowiązek uiszczenia Abonamentu istnieje m.in. w przypadku, o którym mowa w § 10.6 Regulaminu.
Opłata licencyjna – opłata za dostęp do Aplikacji DSLocate, której wysokość reguluje Umowa i/lub Cennik, płatna w ramach pierwszej wystawionej faktury, za cały okres na jaki współpraca pomiędzy Stronami jest zawarta.
Usługi podstawowe – usługi obejmujące redystrybucję danych zawierających lokalizację, dystans, prędkość, kierunek jazdy oraz bezterminową historię tras. Dane te przekazywane są w formacie umożliwiającym ich wizualizację za pomocą Aplikacji Mapowej. Dostępne są również raporty wskazań określonych urządzeń lub zdarzeń.
Dostępność danych zależna jest od zakresu wykonanej instalacji w lokalizowanym pojeździe.
Usługi dodatkowe – funkcjonalności w ramach systemu DSLocate objęte Opłatą dodatkową, liczone dla/wg ID urządzenia, w zależności od wyboru Klienta. Usługami dodatkowymi jest m.in. możliwość przekazywania danych do systemu E-Toll w celu realizacji poboru opłaty za przejazd po płatnych odcinkach dróg w Polsce, zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad czy przekazywanie danych do systemu SENT.
Opłata aktywacyjna – opłata jednorazowa, należna Data System, obejmująca aktywację i konfigurację usług, której wysokość określa oferta albo formularz zakupu (w sytuacji zakupu w ramach sklepu internetowego).
Klient – osoba prawna, podmiot nieposiadający osobowości prawnej, ale który posiada zdolność prawną albo osoba fizyczna zawierająca w bezpośrednim związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub na jej potrzeby z Data System Umowę.
Cennik – zestawienie opłat pobieranych przez Data System w związku ze świadczonymi usługami, m.in. dostępny na stronie datasystem.pl.
Operator – właściciel cyfrowej sieci komórkowej świadczący usługi w zakresie transmisji danych na terenie danego kraju.
Aplikacja Mapowa/Aplikacja DSLocate – aplikacja, dedykowana dla wszystkich lokalizatorów, dostępna na smartfony oraz poprzez dowolną przeglądarkę internetową, która pozwala lokalizować pojazdy na mapie w czasie rzeczywistym, sprawdzać w danym dniu o której pojazd wyruszył w trasę, ile czasu spędził na parkingach, a ile czasu w korkach.
Informuje także o przejechanych kilometrach oraz o średnich i najwyższych prędkościach. Pozwala kontrolować stan pobrania środków za korzystanie z płatnych dróg i autostrad, pokazuje na bieżąco naliczane opłaty oraz stan środków na koncie systemu e-Toll, a dla każdego pojazdu z osobna, pozwala wyłączać i włączać wysyłanie danych do systemu e-Toll lub systemu SENT.
Okres przechowywania danych archiwalnych wynosi co do zasady 30 dni, chyba że Strony postanowią inaczej.
GNSS – ang. Global Navigation Satellite Systems, system nawigacji satelitarnych nadających sygnał umożliwiający dokładne określenie czasu, pozycji geograficznej, prędkości i kierunku przemieszczania pojazdu.
Opłaty dodatkowe – opłaty pobierane przez Data System z tytułu wykonanych lub świadczonych usług nie objętych Abonamentem.
Naprawa – czynności diagnostyczne i ewentualnie naprawcze wykonywane przez Data System, mające na celu prawidłowe funkcjonowanie urządzeń umożliwiających lokalizację. Naprawa może być nieodpłatna lub odpłatna.
Montaż/Demontaż – czynności mające na celu zainstalowanie lub odinstalowanie urządzeń, wykonywane przez Klienta samodzielnie (§9), elektryka samochodowego dowolnie wybranego przez Klienta lub Instalatora.
Sposób (podmiot uprawniony) do wykonania Montażu określa instrukcja montażu dołączona do urządzenia.
DSLocate – nazwa handlowa systemu lokalizacji i zarządzania flotą firmy Data System.
Urządzenie dodatkowe – czujniki oraz akcesoria dodatkowo instalowane w pojeździe dostarczone przez Data System, mające na celu zbieranie informacji lub dokonywanie pomiarów.
Umowa – umowa, której przedmiotem jest świadczenie usług lokalizacji oraz sprzedaż urządzeń. Umowa zawierana jest poprzez przyjęcie oferty w formie dokumentowej przy użyciu podpisu Autenti lub wypełnienie formularza zakupu w ramach sklepu internetowego Data System.
Umowa określa zakres świadczonych usług dla danego pojazdu oraz ich ceny, nr ID urządzenia, dane pojazdu/-ów, informacje na temat Klienta oraz zobowiązanie do przestrzegania Regulaminu.
Karta Serwisowa – dokument określający zakres Naprawy, przeglądu elementów systemu DSLocate, ze wskazaniem ID urządzenia.
ID urządzenia – nr identyfikacyjny lokalizatora, zamontowanego w pojeździe Klienta, pod który podpięte są: Usługa podstawowa oraz Usługi dodatkowe.
Raporty – funkcjonalności w ramach systemu DSLocate przedstawiające wybrane parametry pojazdu w formie zestawień, wybrane przez Klienta.
E-toll – rozwiązanie zbudowane, wdrażane, utrzymywane i nadzorowane przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, w celu realizacji poboru opłaty za przejazd po płatnych odcinkach dróg w Polsce, zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
System oparty jest o technologię wyznaczania pozycji użytkownika przy zastosowaniu pozycjonowania satelitarnego z wykorzystaniem wirtualnych bramownic. Klient w ramach aplikacji DSLocate ma możliwość zaznaczenia checkboxa w aplikacji DSLocate dot. wysyłania bądź nie danych lokalizacyjnych do systemu E-toll w zakresie przewozów drogowych.
system SENT – System Elektronicznego Nadzoru Transportu, system monitorowania drogowego, który służy przede wszystkim do śledzenia tzw. towarów wrażliwych, do których zaliczamy np. paliwa opałowe, biodiesel, oleje smarowe czy skażone alkohole.
Klient w ramach aplikacji DSLocate ma możliwość zaznaczenia checkboxa w aplikacji DSLocate dot. wysyłania bądź nie danych lokalizacyjnych do systemu SENT w zakresie przewozów drogowych.
Strona internetowa Data System, sklep internetowy – https://datasystem.pl za pośrednictwem której możliwe jest m.in. dokonywanie zakupu urządzeń oraz zamawianie usług.
Na stronie internetowej Data System zamieszczone są m.in. Regulamin jak również instrukcje montażu Urządzeń.
Instalator – przeszkolony personel w zakresie instalacji, Demontażu, Serwisu urządzeń, autoryzowany przez Data System.
Protokół wykonania – dokument podpisany przez Klienta i Instalatora lub w wypadkach wskazanych w Regulaminie wyłącznie przez Instalatora, potwierdzający sposób wykonania określonych czynności w pojeździe Klienta.
§ 3. ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI
-
Z zastrzeżeniem ust. 2-8 niniejszego paragrafu, Data System odpowiada wobec Klienta za poniesioną przez niego szkodę z tytułu niewykonania lub nienależytego świadczenia usług, z wyłączeniem utraconych korzyści.
Wysokość odszkodowania nie może przekroczyć wysokości Abonamentu, którego Data System otrzymała od Klienta w związku z realizacją Umowy za okres, w którym Umowa nie była wykonywana lub została wykonana nienależycie, chyba że szkoda została wyrządzona umyślnie. -
Data System uzależnia działanie Usług Podstawowych, Raportów oraz Usług Dodatkowych (zwane dalej Usługi) od poprawnego świadczenia usług przez Operatorów.
Za wszelkie nieprawidłowości w świadczeniu Usług wynikające z niewykonywania lub nienależytego świadczenia usług przez Operatorów, Data System nie ponosi odpowiedzialności. -
Data System świadczy Usługi pod warunkiem, że ID urządzenia znajduje się w zasięgu GNSS oraz zasięgu sieci komórkowej.
-
Data System nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie nieprawidłowości wynikające z błędów Aplikacji Mapowej w zakresie map dostarczonych przez ich producenta.
-
Data System nie ponosi odpowiedzialności za niewykonywanie lub nienależyte wykonywanie Usług będące wynikiem siły wyższej.
Przez siłę wyższą rozumie się w szczególności zdarzenie o charakterze naturalnym, np. trzęsienie ziemi, epidemie, pandemie, powódź, huragan, akt zbrojny, w tym też m.in. akt terrorystyczny, działania władzy publicznej, w tym nakazy władzy publicznej przybierające postać normatywną przepisu prawa, zdarzenia mające postać gwałtownych, nagłych i przybierających dużą skalę protestów społecznych (strajki, manifestacje itd.). -
Data System nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowości w działaniu systemu DSLocate, Aplikacji Mapowej lub niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług wynikające z winy Klienta, nieprzestrzegania przez Klienta Umowy, Regulaminu, instrukcji montażu lub działania Klienta niezgodnego z prawem.
-
Data System nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowości lub niedokładności w funkcjonowaniu urządzeń, akcesoriów lub czujników Klienta, które nie zostały dostarczone przez Data System.
Data System nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowości w działaniu systemu DSLocate wynikające z Montażu urządzeń wykonanego przez inny podmiot aniżeli przez Instalatora. -
Data System nie ponosi odpowiedzialności za nieprzekazywanie danych do systemu SENT oraz systemu E-toll w razie nie zaznaczenia przez Klienta w aplikacji DSLocate przekazywania – przed rozpoczęciem przewozu – danych do systemu.
Wykazanie zaznaczenia przed rozpoczęciem przewozu odpowiedniego checkboxa w aplikacji DSLocate, w razie postępowania wyjaśniającego, należy do obowiązków Klienta.
§ 4. POUFNOŚĆ DANYCH/PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
-
Data System zapewnia Klientowi poufność informacji przekazywanych w ramach świadczonych usług, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przepisami prawa.
-
Strony zobowiązują się zachować w ścisłej tajemnicy wszelkie informacje poufne oznaczające wszystkie informacje, materiały, dokumenty dostarczone na piśmie, ustnie lub w innej formie, zarówno przed jak i po podjęciu współpracy przez którąkolwiek ze Stron.
Ponadto informacja poufna obejmuje wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. -
Przedmiotem informacji poufnej nie są informacje, które zostały podane do publicznej wiadomości, jak również informacje, których ujawnienie jest konieczne na podstawie obowiązującego prawa.
-
Strony zobowiązują się ponadto wykorzystywać informacje, o których mowa w ust. 2-3 niniejszego paragrafu, jedynie w celach wzajemnie podjętej współpracy.
-
Strony podejmą wszelkie niezbędne kroki dla zapewnienia, aby żadna z osób otrzymujących informacje określone w ust. 2 niniejszego paragrafu nie ujawniła tych informacji ani ich źródła, zarówno w całości, jak i w części osobom trzecim bez uzyskania uprzednio wyraźnego upoważnienia na piśmie od drugiej Strony.
-
Strony zobowiązują się nie kopiować, nie powielać ani nie rozpowszechniać jakichkolwiek informacji poufnych lub ich części.
-
Naruszenie przez Stronę jednego lub więcej z obowiązków wskazanych w niniejszym paragrafie skutkuje obowiązkiem zapłaty kary umownej na rzecz drugiej Strony w wysokości 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) za każdy przypadek naruszenia, co nie wyłącza prawa do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do pełnej wysokości poniesionej szkody.
-
Klient zobowiązuje się spełnić w imieniu Data System obowiązek informacyjny o przetwarzaniu danych osobowych pracowników i współpracowników (osób kontaktowych ze strony Klienta) oraz osób reprezentujących Klienta, których dane zostaną przekazane Data System w związku z realizacją Umowy.
Klauzula obowiązku informacyjnego dot. przetwarzania danych osobowych stanowi odrębny dokument, doręczany Klientowi przed zawarciem Umowy. Obowiązek informacyjny jest również dostępny na stronie www.datasystem.pl. -
Klient nie ma możliwości co do zasady oznaczać pojazdów w Aplikacji DSLocate danymi osobowymi swoich pracowników/współpracowników i innych możliwych do zidentyfikowania osób.
W przypadku, gdy wolą Klienta jest nazwanie pojazdów danymi osobowymi osób, którym pojazdy te są powierzane, okoliczność taką należy zgłosić w formie elektronicznej Data System z wyprzedzeniem co najmniej 14 dniowym na adres: biuro@datasystem.pl.
W takim przypadku Strony podpiszą odrębną umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych tych osób.
§ 5. ZAWARCIE UMOWY
-
Zawarcie Umowy następuje poprzez:
- przyjęcie oferty w formie dokumentowej przy użyciu podpisu Autenti, lub
- wypełnienie formularza zakupu w ramach sklepu internetowego Data System.
-
Zawarcie Umowy oznacza akceptację niniejszego Regulaminu oraz zobowiązanie do jego przestrzegania.
§ 6. OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY
-
Umowa zawierana jest na czas oznaczony wskazany w Umowie.
Rezygnacja Klienta z korzystania z Usług przed upływem okresu na jaki współpraca została zawarta nie powoduje obowiązku zwrotu przez Data System części Abonamentu, za okres, w którym Klient nie korzysta z Usług. -
Z zastrzeżeniem postanowień Regulaminu, za dzień rozpoczęcia świadczenia Usług przyjmuje się dzień następny po dniu Montażu lokalizatora lub po dniu wysyłki urządzenia.
-
Po upływie czasu oznaczonego współpraca wygasa.
Powyższe nie dotyczy sytuacji gdy Umowa została zawarta w formie dokumentowej, wówczas Umowa przechodzi na czas nieokreślony, z prawem dla każdej Strony do jej rozwiązania z zachowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Oświadczenie powinno zawierać: dane Klienta, nr umowy, nr ID lokalizatora oraz nr rejestracyjny pojazdu.
Wypowiedzenie wymaga zachowania formy dokumentowej, pod rygorem nieważności.
§ 7. MONTAŻ, DEMONTAŻ, NAPRAWA
-
Montaż lokalizatora i urządzeń dodatkowych – w zależności od rodzaju urządzenia oraz pojazdu – może być wykonywany przez Klienta samodzielnie, przez elektryka samochodowego lub przez Instalatora.
Instrukcja montażu zamieszczona jest na stronie internetowej Data System i zawiera w zakresie każdego z urządzeń sposób i zasady dotyczące wykonania Montażu. -
Data System dokona Montażu, Demontażu, Naprawy lokalizatora oraz Urządzeń dodatkowych za pomocą Instalatorów, o ile Strony tak postanowiły.
W takiej sytuacji Klient przed zleceniem obowiązany jest wskazać: model, marka pojazdu, rok produkcji, pojemność silnika, nr rejestracyjny, nr VIN oraz pojemność zbiornika.
Brak wskazania któregokolwiek ze wskazanych danych uprawnia Data System do odmowy wykonania czynności, uznania reklamacji za bezzasadną oraz obciążenia Klienta z tego tytułu Opłatami dodatkowymi, w wysokości zgodnie z Cennikiem. -
W terminie do 14 dni od dnia podpisania Umowy w przypadku zlecenia Montażu, Demontażu lub Naprawy wykonywanych przez Instalatora, Klient jest zobowiązany do wskazania Data System dnia tygodnia (za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy), w którym udostępni pojazd celem Montażu, Demontażu lub Naprawy.
Dzień, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, zostanie wskazany przez Klienta z wyprzedzeniem co najmniej 5-dniowym i będzie przypadał w okresie 30 dni od dnia podpisania Umowy lub od dnia otrzymania zgłoszenia Demontażu lub Naprawy. -
W przypadku nie wykonania zobowiązania przez Klienta, o którym mowa w ust. 3 powyżej, po upływie 30 dni licząc od dnia zawarcia Umowy, Data System w związku z jej zawarciem, w tym gotowością do świadczenia Usług, rozpocznie naliczanie Abonamentu lub ma prawo do wypowiedzenia Umowy z winy Klienta w zakresie dot. danego ID urządzenia, ze względu na rażące naruszenie przyjętych przez Klienta zobowiązań.
W razie wypowiedzenia Umowy Klient zapłaci na rzecz Data System karę umowną w wysokości kwoty Abonamentu, należnej Data System za cały okres, w którym Umowa dla danego pojazdu miała obowiązywać.
Rozpoczęcie naliczania przedmiotowej opłaty nie wyłącza prawa Data System do wypowiedzenia Umowy, o którym mowa w niniejszym ustępie, w terminie późniejszym. -
W każdym przypadku naliczanie Abonamentu następuje w dniu Montażu, nie później jednak niż w terminie 30 dni licząc od dnia zawarcia Umowy lub wysyłki urządzeń, w zależności które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej.
-
W przypadku Montażu, Demontażu, Naprawy większej liczby urządzeń, Klient dołoży najwyższej staranności celem udostępnienia największej liczby pojazdów w tym samym dniu i w tej samej lokalizacji.
-
W przypadku wykonania Demontażu urządzeń będących w najmie, Klient zobowiązany jest do zwrotu urządzeń do siedziby Data System, niezwłocznie, w terminie 7 dni licząc od dnia wykonania Demontażu.
W przypadku niewykonania zobowiązania wskazanego w zdaniu poprzednim, Klient zostanie obciążony wartością niezwróconego urządzenia, zgodnie z Cennikiem, płatną w terminie 7 dni licząc od dnia wystawienia noty obciążeniowej. -
Klient każdorazowo ponosi koszt wysyłki (dostarczenia) urządzeń, zgodnie z Cennikiem.
-
Dostęp do Aplikacji Mapowej wymaga założenia przez Klienta konta na stronie dslocate.datasystem.pl.
Klient jest zobowiązany do założenia i aktywacji konta w aplikacji DSLocate.
W razie niezałożenia konta przez Klienta, Data System nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne konsekwencje wynikające z niewykonania przez Klienta wskazanego obowiązku. -
Uruchomienie lokalizatora lub Urządzeń dodatkowych nastąpi w dniu ich Montażu, z zastrzeżeniem § 9 Regulaminu.
-
W przypadku posiadania przez pojazd systemu alarmowego wyposażonego w czujniki ultradźwiękowe lub czujnik uderzeniowy (udarowy), ze względu na możliwość ich nieprawidłowej pracy i wzbudzania się w wyniku pracy urządzeń opartych o technologię zasięgu sieci komórkowej jakim jest lokalizator, Klient upoważnia firmę Data System do wyłączenia lub ograniczenia ich działania.
Data System nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta w związku z wyłączeniem lub ograniczeniem działania ww. czujników. -
Klient zobowiązany jest odwołać Montaż, Demontaż, Naprawę zleconą do wykonania przez Instalatora najpóźniej na 48 godzin roboczych przed umówioną datą poprzez wysłanie e-maila na adres instalacje@datasystem.pl.
W przypadku nieodwołania czynności, o których mowa w zdaniu poprzedzającym albo odwołania ich w terminie późniejszym niż określony w zdaniu poprzedzającym, Data System może nałożyć na Klienta karę w wysokości jednej roboczogodziny Instalatora oraz kosztów dojazdu Instalatora w wysokości określonej w Cenniku za każdą nie wykonaną czynność oraz wystawić stosowną notę obciążeniową, płatną w terminie 14 dni licząc od dnia jej wystawienia. -
W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych Klient zobowiązany jest do zapewnienia Data System odpowiedniego, suchego i ciepłego miejsca, które będzie umożliwiało bezusterkowy Montaż, Demontaż lub Naprawę przez Instalatora.
Klient zobowiązuje się ponadto na potrzeby wykonania powyższych czynności udostępnić sprawny technicznie pojazd.
W przypadku niezapewnienia przez Klienta miejsca, o którym mowa w zdaniu pierwszym lub udostępnienia niesprawnego pojazdu odpowiednie zastosowanie znajduje § 3 ust. 6 Regulaminu.
Ponadto w takiej sytuacji Instalator ma prawo do odmowy wykonania Montażu, Demontażu lub Naprawy z obciążeniem Klienta kosztami, zgodnie z ust. 12 powyżej. -
Opóźnienie się przez Klienta z podstawieniem pojazdu przez okres dłuższy niż jedna godzina jest jednoznaczne z nieudostępnieniem przez Klienta pojazdu.
W takim przypadku ust. 12 stosuje się odpowiednio. -
Urządzenia należące do Klienta, pochodzące z Demontażu, Klient obowiązany jest zutylizować, na swój koszt i ryzyko.
-
W razie niewywiązania się z zobowiązania w zakresie zwrotu lokalizatora lub Urządzeń dodatkowych należących do Data System, Klient zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Data System kary umownej w wysokości wartości niezwróconego urządzenia określonej w Cenniku, płatnej w terminie 14 dni licząc od dnia sporządzenia noty obciążeniowej.
Zapłata kary umownej nie wyłącza prawa Data System do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej, na zasadach ogólnych. -
W sytuacji problemów w działaniu urządzenia, Klient zobowiązany jest do poinformowania o tym Data System, zgodnie z § 11 Regulaminu oraz przesłania urządzenia wraz z opisem problemów oraz tytułem zwrotu urządzenia (Reklamacja) do siedziby Data System, celem ustalenia przyczyn problemu (Naprawa).
W momencie zgłoszenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Klient otrzyma w odpowiedzi, numer systemowy, którym należy się posługiwać w trakcie obsługi zgłoszenia. -
Jeżeli, w ramach zleconej Naprawy, Klient chce otrzymać urządzenie zastępcze, obowiązany jest uprzednio do zapłaty kwoty z tego tytułu, zgodnie z wystawioną fakturą.
W takiej sytuacji, dnia następnego po dniu zaksięgowania środków z tytułu urządzenia zastępczego, Data System wyśle do Klienta urządzenie zastępcze.
W sytuacji gdy okaże się, że reklamacja Klienta jest zasadna Data System wystawi fakturę korygującą umniejszającą fakturę z tytułu urządzenia zastępczego. -
Po wykonanym Montażu, Demontażu, Naprawie realizowanym przez Instalatora, Klient obowiązany jest do podpisania protokołu potwierdzającego wykonanie wskazanych czynności oraz sposób ich wykonania.
W razie braku obecności na czynności przedstawiciela Klienta, protokół podpisany przez Instalatora jest podstawą do potwierdzenia i rozliczenia wskazanych czynności.
§ 8. GWARANCJA
-
Data System udziela gwarancji, z zastrzeżeniem § 3 oraz niniejszego paragrafu Regulaminu na lokalizator, Urządzenia dodatkowe na okres 12 miesięcy, za wyjątkiem baterii lub akumulatorów, na które udzielana jest 3 miesięczna gwarancja.
-
Gwarancja, o której mowa w punkcie poprzedzającym obejmuje wady powstałe z przyczyn tkwiących w lokalizatorze lub Urządzeniach dodatkowych.
Okres obowiązywania gwarancji liczony jest od dnia następnego po dniu wysłania urządzenia do Klienta lub wykonania Montażu, w razie zlecenia jego wykonania Instalatorowi. -
W związku z udzieloną gwarancją, o której mowa w ust. 1 oraz ust. 2 powyżej, Data System zobowiązuje się do nieodpłatnego usuwania nieprawidłowości w działaniu lokalizatora oraz Urządzeń dodatkowych objętych gwarancją, powstałych w wyniku uszkodzeń lub awarii zgłoszonych zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie.
-
Data System w okresie gwarancji ma możliwość odpłatnego usuwania wszelkich nieprawidłowości w działaniu lokalizatora, Urządzeń dodatkowych, powstałych w wyniku uszkodzeń i awarii spowodowanych działaniem Klienta, jego pracowników lub osób trzecich, zgodnie z wynagrodzeniem określonym w Cenniku.
-
Odpowiedzialność Data System z tytułu gwarancji, niezależnie od pozostałych postanowień Regulaminu zostaje wyłączona w każdym z poniższych przypadków:
- nieprawidłowej eksploatacji lokalizatora lub Urządzeń dodatkowych, podjęcia prac naprawczych lub dokonania innych ingerencji w urządzenie przez Klienta bez zgody Data System;
- powstania wad lub nieprawidłowości w urządzeniach na skutek uszkodzeń mechanicznych;
- zalania urządzenia cieczami lub innymi substancjami;
- korzystania z urządzenia w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem lub właściwościami.
-
Nieprawidłowości w działaniu lokalizatora lub Urządzeń dodatkowych powstałe po upływie terminu gwarancji mogą być usuwane przez Data System za wynagrodzeniem określonym w Cenniku.
-
W ramach zleconej Naprawy Klient informowany jest o przyczynie nieprawidłowości Urządzenia (diagnoza) i ewentualnych kosztach związanych z Naprawą urządzenia/wymianą na nowy.
-
W momencie zakupu Urządzenia, Klient ma możliwość przedłużenia gwarancji, na kolejny okres za zapłatą Opłaty Dodatkowej.
Wysokość Opłaty dodatkowej, o której mowa w zdaniu poprzednim określa oferta, formularz zakupu i/lub Cennik. -
Strony wyłączają odpowiedzialność Data System z tytułu rękojmi.
-
Dojazd Instalatora do Klienta każdorazowo objęty jest Opłatą dodatkową, w wysokości określonej w Cenniku.
§ 9. URZĄDZENIA DO SAMODZIELNEGO MONTAŻU
-
W zakresie urządzeń do samodzielnego montażu: Montaż jest wykonywany przez Klienta samodzielnie.
-
Abonament jest naliczany za okres od dnia następnego (roboczego) po dniu wysyłki urządzenia do Klienta.
-
Po każdorazowo wykonanym Montażu, Naprawie Klient zobowiązany jest do weryfikacji poprawności wykonanych czynności poprzez zalogowanie się do aplikacji DSLocate lub kontakt telefoniczny na Pomoc Techniczną Data System.
-
W zakresie nieuregulowanym w niniejszym paragrafie, wszelkie pozostałe postanowienia Regulaminu stosuje się odpowiednio.
§ 10. OPŁATY
-
Abonament, Opłata licencyjna oraz Opłaty dodatkowe określone są w ofercie, fakturze pro forma, fakturze oraz w zakresie pozostałym w Cenniku.
-
Klient zobowiązuje się dokonać płatności Abonamentu, cen zakupu urządzenia, w tym ceny za urządzenie zastępcze, Opłaty licencyjnej oraz Opłat dodatkowych w terminie podanym na fakturze pro forma lub na fakturze VAT.
Abonament, Opłata licencyjna oraz Opłaty dodatkowe płatne są z góry. Klient wyraża zgodę na przesyłanie w formie elektronicznej przez Data System faktur elektronicznych (e–faktur) oraz faktur korygujących.
Faktury przesyłane drogą tradycyjną objęte będą opłatą zgodnie z Cennikiem. -
Wszelkie pozostałe należności przysługujące Data System płatne będą na podstawie faktur, not obciążeniowych lub not odsetkowych w terminie wskazanym na dokumencie księgowym.
-
Przy dokonywaniu przelewu Klient zobowiązany jest wskazać w tytule przelewu nr faktury, której dotyczy płatność.
W razie braku wskazania tytułu przelewu Data System ma prawo zaliczenia płatności otrzymanych od Klienta w następującej kolejności pierwszeństwa:
- najstarsze pod względem wymagalności zaległości w płatności Abonamentu, cen zakupu, Opłaty Licencyjnej, Opłat dodatkowych;
- kary umowne;
- odsetki za opóźnione płatności;
- koszty związane z odzyskiwaniem należności.
-
Za termin zapłaty uważa się dzień wpływu należnych środków na rachunek bankowy Data System.
-
Data System zastrzega sobie możliwość ograniczenia dostępu do świadczonych Usług, będącego wynikiem prowadzenia prac serwisowych po stronie Operatora lub Data System.
W przypadku, gdy przerwa w świadczeniu usług trwała jednorazowo dłużej niż 24 godziny, Klientowi przysługuje prawo do żądania za każdy pełny dzień braku dostępu do świadczonych Usług odszkodowania w wysokości 1/365 kwoty Abonamentu. -
Zapis określony w ust. 5 nie dotyczy przypadków znajdowania się pojazdu poza zasięgiem sieci komórkowej lub w miejscach, w których brak jest sygnału GNSS.
W takim wypadku Klientowi nie przysługuje prawo do żądania odszkodowania, o którym mowa w ustępie 5 zdanie 2. -
Data System zastrzega możliwość występowania czasowych ograniczeń w bieżącym przekazywaniu danych o trasie pojazdu (w czasie rzeczywistym) będących wynikiem zmieniającego się zasięgu sieci komórkowej (np. na skutek znajdowania się pojazdu w tunelu, na podziemnym parkingu itd.) bez prawa do żądania przez Klienta jakiegokolwiek odszkodowania.
§ 11. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
-
W przypadku niejasności związanych z wystawionymi przez Data System fakturami, jakichkolwiek problemów w związku ze sprawami wynikającymi z Regulaminu lub zawartej Umowy, Klient może poinformować o tym fakcie Data System w terminie 1 miesiąca od zaistnienia zdarzenia, w formie pisemnej lub przesłać na adres e-mail: biuro@datasystem.pl, określając w treści wiadomości:
- nazwę Klienta wraz z NIP,
- skrócony opis problemu oraz
- Dane osoby odpowiedzialnej za kontakt po stronie Klienta.
Reklamacje wniesione po upływie tego terminu nie będą rozpatrywane.
Termin rozpatrzenia prawidłowo złożonej reklamacji wynosi 30 dni licząc od dnia jej doręczenia.
-
O ewentualnych nieprawidłowościach w działaniu systemu DSLocate, Klient zobowiązany jest niezwłocznie w terminie 1 miesiąca od zaistnienia zdarzenia do pisemnego poinformowania o tym Data System poprzez przesłanie wiadomości na adres e-mail: pomoc.techniczna@datasystem.pl, określając w jej treści:
- nazwę Klienta wraz z NIP,
- skrócony opis problemu,
- ID Urządzenia oraz
- dane osoby odpowiedzialnej za kontakt po stronie Klienta.
Data System po otrzymaniu zgłoszenia dokona jego weryfikacji poprzez przeprowadzenie próby zdalnego usunięcia usterki.
W przypadku niepowodzenia próby zdalnego usunięcia usterki, Klient zobowiązany jest do przesłania na adres siedziby Data System urządzenia celem weryfikacji problemu.
W takiej sytuacji § 8 Regulaminu stosuje się odpowiednio.
Reklamacje wniesione po upływie terminu wskazanego w zdaniu pierwszym nie będą rozpatrywane.
-
W przypadku zaistnienia nieprawidłowości w działaniu systemu DSLocate, które zostaną stwierdzone przez serwis zewnętrzny producenta pojazdu w ramach ekspertyzy usterki, przy jednoczesnym braku udziału przedstawiciela Data System oraz podpisania trójstronnego protokołu z oględzin, Klient nie może ubiegać się o zwrot jakichkolwiek poniesionych z tego tytułu kosztów.
-
W przypadku zgłoszenia reklamacji lub nieprawidłowości w działaniu systemu DSLocate, Klient nie jest zwolniony z obowiązku płatności należności na rzecz Data System.
§ 12. OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY
-
Umowa zawierana jest na czas oznaczony wskazany w Umowie bez możliwości jej rozwiązania przed upływem tego okresu, z zastrzeżeniem § 13 Umowy.
Rezygnacja Klienta z korzystania z Usług przed upływem okresu, na jaki współpraca została zawarta, nie powoduje obowiązku zwrotu przez Data System części Abonamentu za okres, w którym Klient nie korzysta z Usług. -
Z zastrzeżeniem postanowień Regulaminu, za dzień rozpoczęcia świadczenia Usług przyjmuje się dzień następny po dniu Montażu lokalizatora lub po dniu wysyłki urządzenia.
-
Po upływie czasu oznaczonego współpraca wygasa.
Powyższe nie dotyczy sytuacji, gdy Umowa została zawarta w formie dokumentowej, wówczas Umowa przechodzi na czas nieokreślony, z prawem dla każdej Strony do jej rozwiązania z zachowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Oświadczenie powinno zawierać: dane Klienta, nr umowy, nr ID lokalizatora oraz nr rejestracyjny pojazdu.
Wypowiedzenie wymaga zachowania formy dokumentowej, pod rygorem nieważności.
§ 13. ROZWIĄZANIE UMOWY
-
Umowa może być rozwiązana przez Data System ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Klient naruszył postanowienia i/lub warunki współpracy określone w ofercie i/lub w Regulaminie.
Ustanie współpracy przed upływem okresu, na jaki została zawarta, nie uprawnia Klienta do domagania się zwrotu części Abonamentu za okres od dnia ustania Umowy do końca okresu, na jaki współpraca została zawarta.
Oświadczenie o rozwiązaniu wymaga zachowania formy dokumentowej, pod rygorem nieważności. -
Umowa może być rozwiązana przez Klienta ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Data System w sposób rażący i zawiniony naruszyła postanowienia/warunki współpracy w zakresie obejmującym świadczenie Usługi Podstawowej, po bezskutecznym upływie 30-dniowego terminu wskazanego w pisemnym wezwaniu skierowanym do Data System przez Klienta, zawierającym żądanie zaprzestania naruszeń lub usunięcia ich skutków, o ile są one usuwalne.
Oświadczenie o rozwiązaniu wymaga zachowania formy dokumentowej, pod rygorem nieważności.
§ 14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Niniejszy Regulamin obowiązuje od 1 czerwca 2025 r.
-
Wszelkie zmiany Umowy wymagają formy dokumentowej pod rygorem nieważności.
-
Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronie internetowej pod adresem:
-
Data System zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu, z ważnych przyczyn, w szczególności:
- zmiany przepisów prawa,
- rozszerzenia funkcjonalności systemu DSLocate,
- dostosowania oferty i warunków świadczenia do zmian technologicznych, operacyjnych lub organizacyjnych.
Zmieniony Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji na stronie internetowej.
Powiadomienie o zmianie Regulaminu może nastąpić poprzez informację w Aplikacji DSLocate oraz ogłoszenie na stronie internetowej Data System.
-
W przypadku zgłoszenia sprzeciwu wobec zmienionego Regulaminu, Strony podejmą negocjacje w celu dostosowania warunków współpracy.
Do czasu zakończenia negocjacji zastosowanie ma dotychczasowy Regulamin. -
Zmiany Regulaminu nie mają zastosowania do usług świadczonych i zakończonych przed dniem wejścia w życie zmienionego Regulaminu.
-
Klient niniejszym wyraża zgodę na przeniesienie przez Data System w przyszłości wszelkich praw i obowiązków wynikających z zawartej Umowy i Regulaminu na osobę trzecią.
W szczególności niniejsza zgoda wypełnia dyspozycję art. 519 § 2 k.c. -
W sprawach nieuregulowanych znajdują zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, z wyłączeniem art. 746 §1 i § 2 kc.
-
Wszelkie spory wynikające ze współpracy Strony poddają pod rozstrzygnięcie sądu właściwego dla miejsca siedziby Data System.
-
Umowa podlega prawu polskiemu i będzie interpretowana zgodnie z nim.
Sądy polskie mają wyłączną jurysdykcję do rozstrzygania wszelkich sporów, roszczeń lub kontrowersji wynikających z lub w związku z Umową, a Strony poddają się wyłącznej jurysdykcji sądów w Polsce, wg siedziby Data System. -
Dla uniknięcia wątpliwości ustala się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma zastosowania do Klienta będącego konsumentem w rozumieniu Kodeksu cywilnego.