22. Zamontowałem lokalizatory wg instrukcji, czy powinienem się skontrować z Dz. Technicznym?
Prawidłowość montażu lokalizatorów można zweryfikować samemu na podstawie migających diod na obudowie urządzenia, prosimy o dokładne zapoznanie się z instrukcją dla określonego lokalizatora. Instrukcje dostępne są pod tym linkiem: https://datasystem.pl/pl/instrukcje-montazu Warto zwrócić uwagę, że do znalezienia prawidłowej pozycji przez lokalizator, potrzebny jest dostęp do satelit systemu GPS, montaż zatem nie może odbywać się w zamkniętym pomieszczeniu. Do przesyłania danych z lokalizatora potrzeby jest także dostęp do sieci komórkowej operatora Orange.Innym sposobem weryfikacji prawidłowego montażu lokalizatora jest pobranie na smartfona aplikacji DSLocate, założenie konta i dodania do niego zainstalowanego lokalizatora. Można także skorzystać z przeglądarki internetowej na komputerze, wejść na stronę www.datasystem.pl i kliknąć w prawym górnym rogu przycisk: “Zaloguj do DSLocate” a następnie “Załóż konto”.W aplikacji DSLocate oprócz możliwości sprawdzenia czy lokalizator nadaje dane, sprawdzenia czy odnalazł prawidłową lokalizację można także zweryfikować, czy po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu jazdy pojawi się zielona liczba z informacją o prędkości pojazdu co oznacza, że lokalizator prawidłowo wykrył uruchomienie silnika i rozpoczęcie jazdy. Jest to bardzo ważna informacja w przypadku przekazywania danych do systemu e-Toll, ponieważ tylko dane z jazdy są przekazywane do systemu. Brak wykrycia uruchomienia silnika i poruszania się pojazdu spowoduje nie przesyłanie danych do systemu e-Toll i co za tym idzie nie rozliczanie przejazdów po drogach płatnych. W takim przypadku należy skontaktować się z Działem Technicznym Data System pod numerem 616263021, wysyłać z aplikacji DSLocate wiadomość na chacie lub po prostu wysłać maila na adres: pomoc.techniczna@datasystem.pl podając ID lokalizatora oraz informacje o problemie.