Centrala firmy Data System znajduje się w Poznaniu przy ulicy abpa A. Baraniaka 88 B. Dodatkowo firma posiada swój
dział techniczny i konstruktorski w Łodzi. Handlowcy Data System rozlokowani są na terenie całego kraju, do
Klienta zawsze dojeżdża najbliższy geograficznie handlowiec.
Firma posiada w swojej bazie kilkanaście tysięcy pojazdów należących do około półtora
tysiąca Klientów. Szczegółowe dane nie są jednak udostępniane publicznie.
Lista firm, które są Klientami Data System jest zawarta na stronie internetowej. Do największych naszych Klientów należą m.in. Orlen, IKEA, Kronospan, Neonet, Biedronka (Jeronimo Martins Polska). Klienci Data System to większości firmy transportowe, które monitorują swoje pojazdy cieżarowe, spora część Klientów to coraz bardziej powiększająca się grupa aut osobowych jeżdżących w firmach handlowych. Najbardziej dynamiczny rozwój notujemy jednak w firmach posiadających wózki widłowe, które decydują się na monitoringu wózków przy użyciu DS Locate Forklift.
Niestety nie każdy z Klientów zgadza się na rozpowszechnianie numeru celem rekomendacji
usług Data System. Możemy przekazać kontakt do kilku Klientów z tej samej branży
co pytający o kontakt Klient, celem weryfikacji świadczonych usług przez Data System.
Firma Data System jest pomysłodawcą i producentem oferowanego systemu, poczynając
od lokalizatora GPS montowanego w pojazdach, poprzez infrastrukturę serwerową
zlokalizowaną w certyfikowanej serwerowni, kończąc na aplikacji mapowej dostępnej
z poziomu dowolnej przeglądarki internetowej.
Wszystkie dane przechowywane są w certyfikowanej serwerowni, wyposażonej w kilka
źródeł zasilania oraz łącza internetowe od kilku, różnych dostawców. Serwerownia mieści
sie w Poznaniu, pod Centrum Handlowym Stary Browar. Jednym z większych klientów tej
serwerowni jest portal Allegro.pl.
Lokalizator GPS oferowany przez Data System nazywa się Satech. Jest to urządzenie
elektroniczne wyposażone w modem GSM/GPRS, moduł GPS, procesor, pamięć
wewnętrzną typu flash oraz akumulator podtrzymujący działanie całego urządzenia przez
minimum 4 godziny. Satech posiada wodoodporna obudowę, co powoduje, że urządzenie
może pracować w trudnych warunkach. Zakres zasilania Satecha waha sie w zakresie od
6 V do 36 V, natomiast jego średni pobór prądu nie przekracza 40 mA.
Data System świadczy usługi monitoringu w kraju oraz zagranicą. Dane spoza kraju
nadawane są trochę rzadziej niż z kraju – w trakcie jazdy co 5 minut (kraj co minutę),
w trakcie postoju co 20 minut (kraj co 5 minut). Poza rzadszym nadawaniem danych
nie ma żadnych innych różnic pomiędzy monitoringiem krajowym a zagranicznym. Klient
zainteresowany lokalizacją pojazdów poruszających się poza krajem musi wykupić
usługę roamingu oferowaną przez Data System.
Lokalizator Satech może współpracować z dowolnym operatorem GSM. Jednak dedykowane
usługi z jakich korzysta Data System uruchomione po stronie operatora (np.
Prywatny APN) powodują, że w tej chwili korzystamy z usług dwóch operatorów: sieci
Plus i sieci Orange.
Opcja komunikatora z kierowcą będzie dostępna w ofercie Data System w pierwszej
połowie 2018 roku.
Data System oferuje funkcje powiadamiania SMS o określonych zdarzeniach mających
miejsce w pojeździe, np. zanik zasilania głównego, brak autoryzacji kierowcy. Wybierając
te opcje, Klient ponosi koszt związany z wysyłką SMS zgodnie ze stawką ujętą w cenniku.
Data System posiada specjalną aplikację mobilną na tablety i smartfony. Aplikacja działa
na systemie Android oraz iOS. Bezpłatną aplikacje można pobrać ze sklepów AppStore
oraz Google Play.
Szkolenie z funkcjonalności aplikacji przeprowadza opiekun handlowy, w terminie ustalonym
pomiędzy Klientem a handlowcem. Szkolenie jest organizowane jednak nie wcześniej
niż po podpisaniu umów i przeprowadzonych instalacjach na min. 10% pojazdów.
Data System świadczy usługi jedynie na bazie urządzeń Satech, których jest producentem.
Jeśli Klient ma urządzenia innej firmy, nie jest wtedy możliwe świadczenie usług na
bazie tych urządzeń. Natomiast jeśli Klient posiada urządzenie Satech, którego kiedyś
używał, a następnie rozwiązał umowę i go nie używał lub kupił auto wyposażone
w urządzenie Satech to oczywiście Data System na bazie tych urządzeń, po ich rewitalizacji,
może świadczyć usługę lokalizacji pojazdów.
Lokalizator GPS firmy Data System o nazwie Satech znajduje się na liście zabezpieczeń
specjalnych. W efekcie możliwe jest uzyskanie zniżki w części kradzieżowej AC. Wysokość
oraz zasady przydzielanej zniżki indywidualnie ustala Klient z firmą ubezpieczeniową.
UWAGA! Aby lokalizator spełniał swoja rolę zabezpieczenia specjalnego, Klient oprócz
Satecha musi mieć zainstalowaną funkcję autoryzacji (na bazie przycisku, karty zbliżeniowej
lub pastylki Dallas). Istotne jest, aby przed uruchomieniem samochodu kierowca
wykonał czynność, która dokona autoryzacji osoby upoważnionej do korzystania
z danego pojazdu.
W chwili obecnej używamy sond paliwa firmy Aplisens. Są to sondy cyfrowe o dużej dokładności pomiaru i stosunkowo niskiej awaryjności.
Data System oprócz sprzedaży gotowych rozwiązań może przygotować dedykowane
rozwiązania, zgodnie z indywidualnymi potrzebami Klienta. Każda decyzja tego rodzaju
podejmowana jest w centrali firmy Data System na podstawie analizy finansowej.
Urządzenia posiadają wymagane przez prawo europejskie certyfikaty CE i E20.
Nie stosujemy takiego rozwiązania. Karty SIM zawsze dostarcza Data System. Wszystkie
karty SIM kupowane przez Data System maja włączona usługę Prywatny APN co powoduje,
że dane nadawane przez nasze karty SIM są odseparowane od sieci Internet. To
znacząco podnosi bezpieczeństwo przesyłu danych. Karty SIM należące do innych firm
lub osób nie mogą być dodane do Prywatnego APNa należącego do Data System, stąd po
ich włożeniu do lokalizatora GPS nie będą przesyłały danych.
Do systemu oferowanego przez Data System zostało stworzone API (wtyczka umożliwiająca
pobór danych za pomocą specjalnych komend), które umożliwią integrację naszego
systemu z innymi systemami Klienta. W ten sposób np. system kadrowy Klienta może
otrzymywać na bieżąco informacje o dystansach pokonywanych przez określone pojazdy
lub kierowców.
Nasz system używa dużo dokładniejszych oraz wyposażonych w dużo większy zakres
danych map polskiego dostawcy firmy eMapa. Aktualizacje map są przeprowadzane
minimum dwa razy w ciągu roku (w przypadku pojawienia sie bardzo ważnych dróg
aktualizacja odbywa się częściej), posiadają także dokładne odwzorowanie dróg w Polsce
oraz informacje m.in. o nośności poszczególnych dróg, wysokości mostów na drogami,
wysokości tuneli, etc. Dzięki tym mapom nasz system potrafi wyznaczać optymalne drogi
dla różnych typów pojazdów, z uwzględnieniem przeszkód takich jak: zbyt niski most nad
droga, zbyt niski tonaż dla wybranego pojazdu.
Każdy nowy Klient otrzymuje login i hasło do aplikacji po dostarczeniu do Data System
prawidłowo wypełnionych i podpisanych umów sprzedaży, umów świadczenia usług oraz
kart montażu. Login i hasło jest przekazywane Klientowi przed pierwszym montażem
urządzeń.
Standardowe umowy Data System zawierane są z na okres 12, 24, 36 lub 48 miesięcy. Im dłuższy okres umowy, tym lepsze warunki finansowe może otrzymać Klient w zakresie zakupu urządzeń i miesięcznych opłat.
Data System dopuszcza negocjacje cen, na którą wpływ ma długość trwania umowy oraz
ilość aut, na jaką opiewa umowa.
W takich przypadkach Data System podchodzi indywidualnie do każdego problemu.
W niektórych przypadkach można zastosować zawieszenie abonamentu np. na dwa
miesiące do czasu zakupu nowego auta, ale automatycznie wydłuża to okres umowy
o kolejne dwa miesiące. W przypadku kradzieży pojazdu wraz z nadajnikiem, Klient
wynajmujący urządzenie musi zapłacić za lokalizator zgodnie z cennikiem lub opłacać
abonament do końca trwania umowy. W przypadku zakupionego urządzenia, Klient musi
zakupić urządzenie ponownie, ale niestety zgodnie z ceną zawartą w cenniku, która jest
wyższa od kwoty urządzenia przy zawieraniu umowy. Różnica w kwocie, wynika z ceny
promocyjnej, jaką Klient otrzymuje przy podpisaniu kontraktu.
Istnieje taka możliwość, ale jedynie po przejściu wcześniejszego szkolenia z montażu
urządzenia w siedzibie firmy i uzyskaniu certyfikatu Instalatora Data System.
Zgodnie z prawem każdą umowę można zerwać w przypadku kiedy jedna ze stronie nie
wywiązuje sie z jej zapisów. Zanim jednak zerwie się umowę należy wezwać drugą stronę
w formie pisemnej do wywiązania się z umowy, wskazać w jakim zakresie dochodzi do nie
wywiązania się z umowy i wyznaczyć realny termin, do kiedy mają zostać usunięte
przeszkody w wywiązaniu się z umowy.
W przypadku umowy najmu urządzenie nigdy nie przechodzi na własność Klienta.
Urządzenie wciąż pozostaje własnością Data System i jest jedynie wynajmowane Klientowi.
Gwarancja na lokalizatory GPS w przypadku uszkodzenia urządzenia nie z winy Klienta
(np. uszkodzony element elektroniczny, uszkodzony modem GSM/GPRS, uszkodzony
moduł GPS, uszkodzony akumulator w urządzeniu) udzielana jest bezterminowo. W wyżej
wymienionych przypadkach Data System wymienia urządzenia nie obciążając Klienta.
Gwarancja na uszkodzenia powstałe z winy Klienta, na akcesoria i urządzenia instalowane przez
pracowników Data System (np. sondy paliwa) zgodnie z obowiązującym prawem transakcji
pomiędzy firmami, udzielana jest na okres 12 miesięcy.
Data System udziela bezterminowej gwarancji na usługi montażu lokalizatorów GPS.
Urządzenia Data System spełniają wymagane normy oraz posiadają odpowiednie certyfikaty,
a więc ich montaż w pojeździe nie prowadzi do utraty gwarancji. Montaż lokalizatora
GPS można porównać do montażu radia w samochodzie. Żaden producent nie zabrania
montażu radia, nie uzależnia także utraty gwarancji od jego założenia w serwisie lub poza
nim.
Dane wysyłane z pojazdów są szyfrowane według indywidualnego klucza, przesyłane
informacje znajdują się w odseparowanej od sieci Internet infrastrukturze wykupionej
u operatorów GSM o nazwie Prywatny APN. Po dostarczeniu danych do serwerów
w serwerowni Data System informacje są zapisywane do zaszyfrowanych baz danych.
Szyfrowane jest również połączenie z przeglądarką internetową. Bezpieczeństwo
połączenia gwarantuje certyfikat Data System, który wyświetla się w momencie logowania
do aplikacji oraz pobierania danych. Największym ryzykiem jest utrata przez Klienta
loginu i hasła do systemu. W takim przypadku osoba niepowołana może zalogować się na
konto Klienta i otrzymać dostęp do wszystkich danych. Na utratę loginu i hasła najbardziej
narażone są osoby używające automatycznego zapisywania haseł w przeglądarce.
Należy więc unikać tego typu logowania się do aplikacji.
Data System rozlicza sie z operatorami GSM (Plus, Orange, T-Mobile), na bazie których
świadczy usługi transmisji danych z lokalizatorów GPS, również z miesięcznym wyprzedzeniem.
Stąd zastosowanie podobnego rozwiązania w zakresie usług świadczonych
przez Data System na rzecz swoich Klientów.
Taka sytuacja dotyczy jedynie pierwszej faktury jaką otrzymuje Klient. Faktura zawiera
opłatę abonamentową za okres od dnia montażu do końca miesiąca oraz za cały przyszły
miesiąc. Wynika to z faktu, że Klienci Data System są fakturowani „z góry” czyli zawsze na
początku miesiąca (wysyłka faktur wykonywana jest 4. lub 5. dnia każdego miesiąca)
wysyłane są faktury do Klientów za usługę monitoringu pojazdów za bieżący miesiąc.
Dodatkowo na pierwszej fakturze może pojawić się opłata aktywacyjna co powoduje, że
ten sam pojazd (o tym samym numerze rejestracyjnym) zostanie ujęty w trzech pozycjach
na fakturze.
W celu jak najszybszego przywrócenia pełnej funkcjonalności aplikacji mapowej należy
po wykonaniu przelewu i opłaceniu w 100% należności na rzecz Data System wysłać do
firmy skan potwierdzenia płatności na adres mailowy: faktury@datasystem.pl.
Data System umożliwia otrzymywanie faktur w wersji elektronicznej. W tym celu należy
skontaktować się ze swoim opiekunem handlowym i podpisać porozumienie w sprawie
e-faktur.
Data System nie oferuje takiej możliwości. Co więcej, jest to dość niebezpieczne,
a przynajmniej uciążliwe rozwiązanie dla Klienta. Istnieje ryzyko sytuacji kiedy Klient
będzie pilnie potrzebował informacji o bieżącym położeniu pojazdu, a ze względu na
osiągniecie limitu auto przestanie nadawać dane.
Implementacja urządzenia polega na podpięciu do zasilania z instalacji pojazdu oraz do
sygnału z kluczyka, skąd będą pobierane informacje o tym czy silnik jest włączony. Lokalizator
może być dodatkowo wyposażony w moduł czytnika danych z komputera pojazdu,
tzw. CAN. W takim przypadku, oprócz podłączenia do zasilania oraz do sygnału z kluczyka,
urządzenie podpinane jest do szyny CAN, skąd będzie pobierało dane bezpośrednio
z komputera pojazdu o różnych jego parametrach.
Montaż urządzenia może trwać od 45 minut do 2 godzin. Czas montażu zależny jest od
zakresu instalacji oraz typów pojazdów, w których odbywa się montaż. W przypadku aut
osobowych montaż może potrwać dłużej, ze względu na małą ilość miejsca do prawidłowego
zainstalowania urządzenia GPS, zazwyczaj konieczne jest także zdemontowanie
sporej ilości elementów w pojeździe. Na czas montażu ma również wpływ montowanie
dodatkowych akcesoriów, np. czujnik temperatury, sonda paliwa, przycisk autoryzacji,
itd.
Urządzenia montowane są w okresie od 2 do 4 tygodni od chwili podpisania umowy.
Okres ten wynika z obowiązujących procedur w firmie Data System. Po otrzymaniu podpisanej umowy w centrali firmy,
zostaje utworzone konto dla Klienta, magazyn
przygotowuje zakupione przez Klienta lokalizatory oraz akcesoria dodatkowe, dział
techniczny konfiguruje i testuje produkty przygotowane przez magazyn, następnie
w porozumieniu z Klientem umawiany jest termin montażu. Produkty wysyłane są bezpośrednio
do instalatora, który w ustalonym terminie przyjeżdża do Klienta i montuje
urządzenia.
Data System nie przeprowadza montaży w niedzielę. Opcja montażu przeprowadzanego
w sobotę jest dostępna, jednak czas oczekiwania na taki montaż może być znacznie
dłuższy niż w przypadku montaży w dni powszednie.
Data System Group współpracuje na terenie całego kraju z siecią wyspecjalizowanych warsztatów,
wykonujących szerokie spektrum zlecanych usług.
Nie ma możliwości instalacji urządzenia w warsztacie innym niż ten, z którym współpracuje Data System Group.
Data System zatrudnia również swoich instalatorów, którzy przyjeżdżają do Klienta i instalują urządzenia
w umówionym miejscu.
Montaż sondy paliwa trwa około 2 godzin. Czas montażu związany jest z kalibracją sondy,
jaką trzeba przeprowadzić w trakcie instalacji.
Instalatorzy Data System zawsze wykonują montaże w umówionej wspólnie z Klientem
lokalizacji, w uzgodnionym terminie.
Decyzję o lokalizacji montażu lokalizatora GPS w pojeździe podejmuje instalator
w momencie montażu w konkretnym aucie. W autach osobowych zazwyczaj jest to
miejsce za licznikami lub pod deską rozdzielczą, w pojazdach ciężarowych urządzenie
zazwyczaj montuje się pod deską rozdzielczą. Zawsze staramy się, aby urządzenie było
zamontowane w obrębie kabiny pojazdu. Lokalizator Satech firmy Data System ma
wewnątrz urządzenia ulokowane anteny GPS i GSM co powoduje, że montaż urządzenia
musi zostać wykonany w takim miejscu, aby urządzenie wewnątrz którego jest antena
GPS jak najszerzej i jak najlepiej "widziało" niebo.
Koszty demontażu uzależnione są od warunków wynegocjowanych z Klientem. Zazwyczaj
ceny demontażu równają się cenom montażu urządzenia i wahają sie od 199 do 299 zł
netto dla lokalizatora GPS. Koszt montażu/demontażu innych akcesoriów jest różny i zależny od typu urządzenia.
Wszystkie ceny montażu/demontażu ujęte są w cenniku
Data System.
Standardowy czas oczekiwania na serwis wynosi minimum 5 dni roboczych od dnia
wpłynięcia karty montażu/demontażu do centrali firmy. W okresach letnich i zimowych,
kiedy wiele osób zgodnie z kodeksem pracy pobiera urlopy, okres oczekiwania na
wykonanie usługi może sie wydłużyć.
W przypadku, gdy upłynie okres gwarancji lub zostanie stwierdzony sabotaż (tzn. instalator
podczas serwisu stwierdzi, że osoba trzecia doprowadziła do uszkodzenia lokalizatora
GPS lub innych urządzeń zainstalowanych przez Data System), wówczas kosztami za
naprawę zostaje obciążony Klient. Na koszt serwisu składa się: koszt dojazdu serwisanta
oraz koszt naprawy poszczególnych urządzeń – wszystkie ceny znajdują się w cenniku.
Polskie prawo zabrania podpinania do tachografów jakichkolwiek urządzeń. Na rynku od
kilku lat dostępne są rozwiązania, które przekazują informacje z tachografów. Standardem
są rozwiązania cyfrowe, które odczytują dane z karty elektronicznej wkładanej
podczas jazdy do czytnika w tachografie.
Każdy lokalizator GPS można zagłuszyć. Można zagłuszyć sygnał GPS lub sygnał GSM.
Oba przypadki zagłuszenia są przez Data System wykrywalne. W takim przypadku właściciel
pojazdu/ów zostaje pisemnie poinformowany o próbie zagłuszenia sygnału. Informacja
zawiera dane którego pojazdu dotyczyło zagłuszanie, w jakim okresie oraz co było
zagłuszane: sygnał GPS czy GSM.
Lokalizator GPS oferowany przez Data System ma bardzo szeroki zakres napięcia zasilania
co powoduje, że praktycznie bez żadnych dodatkowych przetwornic może być montowany
w takich pojazdach jak: motocykle (instalacja 6 Volt), pojazdy osobowe, dostawcze,
łodzie motorowe (instalacja 12 Volt) oraz pojazdy ciężarowe (instalacja 24 Volt).
Ponadto nasz lokalizator jest stosunkowo mały i posiada wodoodporną obudowę (nadaje
nawet w momencie zanurzenia go w wiadrze pełnym wody), a więc jego zakres zastosowań
jest bardzo szeroki.
Zdarza się, że dochodzi do zakłóceń lokalizatora GPS przez niemiecki system płatności za
autostrady oparty o urządzenie GPS o nazwie Toll Collect. W takim przypadku nasz lokalizator
GPS staramy sie montować w miejscu jak najbardziej oddalonym od urządzenia
niemieckiego. Nie zdarzyło się, aby inne urządzenia legalnie zainstalowane w samochodzie
zakłócały lokalizatora GPS.
System GPS, z racji swojej budowy, posiada dokładność pomiaru do około 10 metrów.
Lokalizator GPS odczytuje pozycje co sekundę i na jej bazie zlicza przejechany przez
pojazd wyposażony w lokalizator dystans. Dokładność liczonego dystansu na bazie
naszego lokalizatora GPS jest w granicach od 3% do 5%. W 90% przypadków jest to 3%
lub mniej niż 3%. Na pogorszenie pomiaru dystansu ma wpływ droga o dużej ilości zakrętów,
jazda w mieście, a także jazda z bardzo mała prędkością np. od 10 do 30 km/h.
Ważny jest również fakt, ze dystans z GPSa nie jest liczony w czasie kiedy poruszamy się
w miejscach, w których nie ma dostępu do satelit systemu GPS, czyli np. w tunelach, na
promie. Brak zliczania dystansu w tym czasie może mieć wpływy na dokładność pomiaru
całej trasy pomimo, ze w pozostałym czasie kiedy auto miało dobry sygnał GPS dokładnie
zliczało dystans.
Zliczanie dystansu z urządzeń GPS obarczone jest pewnym błędem wynikającym z samej
technologii GPS, jednak jest pomiarem niezależnym, tzn. kierowca ma bardzo mały
wpływ na jego naliczanie. Inaczej w przypadku dystansu liczonego z CANa. Dystans jest
wówczas pobierany wprost z komputera pojazdu i jest on identyczny, w aplikacji mapowej
oraz w raportach, z tym co widzi kierowca na liczniku. Jednak jeśli kierowca w jakiś
sposób spróbuje ingerować w dystans np. przekręcając licznik, to nasz system niestety
odczyta nowe wartości i prześle je do aplikacji mapowej i raportów. Nie jest to więc
pomiar niezależny.
W przypadku alarmów niefirmowych, wyposażonych w czujnik ultradźwiękowy, często
może dochodzić do sytuacji wzbudzania sie alarmu na postoju pojazdu w chwili kiedy
lokalizator GPS nadaje dane, np. co 5 minut w kraju lub co 20 minut za granica.
Wpływ na to ma słaba jakość systemu alarmowego.
W takim przypadku Klient zostaje poproszony o wyrażenie zgody na wyłączenie czujników ultradźwiękowych.
Wykonuje to instalator Data System. W efekcie alarm dalej strzeże pojazd, reagując bez wcześniejszego rozbrojenia
na otwarcie drzwi, maski czy bagażnika. Wyłączenie czujników ultradźwiękowych
powoduje jedynie brak reakcji na rozbicie szyby pojazdu.
Nasze lokalizatory GPS pobierają dane z CANa wielu różnych pojazdów, zarówno osobowych,
jak i ciężarowych. W dane pobierane przez nasze urządzenia nie ingerujemy, czyli
są one dokładnie takie same jak w momencie pobrania, następnie zostają przekazywane
do aplikacji i wyświetlane w raportach. Jakość informacji zależy tylko i wyłącznie od
jakości pomiarów dokonywanych przez komputer i urządzenia pojazdu. Jeżeli auto „przekłamuje”,
np. w zakresie danych paliwowych, takie też dane zostaną wyświetlone w
aplikacji. Warto wcześniej sprawdzić czy komputer pojazdu przekazuje prawidłowe dane
obserwując informacje jakie wyświetla na desce rozdzielczej pojazdu, np. czy zgadza się
średnie spalanie, dystans pozostały do tankowania, itd.
Dokładność pozycji wynosi +/- 10 metrów. Wynika ona z możliwości i budowy systemu
GPS.
Z komputera pojazdu można odczytać łącznie około 50 parametrów. Nigdy nie zdarza sie
jednak, aby jakiś pojazd wystawiał wszystkie dane jednocześnie. Najczęściej są to dane
na temat poziomu paliwa, całkowitego zużycia paliwa, przebiegu, prędkości. W pojazdach
ciężarowych dodatkowo przesyłane są informacje o czasie pracy kierowcy, numerze
karty kierowcy włożonej do tachografu, itp.
Klient ma podgląd na lokalizowany pojazd od razu po montażu. Z tego też względu od
dnia montażu naliczany jest abonament. Dzień montażu uznaje się za rozpoczęcie świadczenia
usługi.
Pozycja lokalizatora odświeżana jest według kilku algorytmów. Częstotliwość odświeżania
zależy także od tego czy pojazd porusza się w kraju, czy za granicą. Auto poruszające
się na terenie kraju przesyła pozycje co minutę w czasie jazdy oraz co 5 minut na postoju.
Ponadto w czasie jazdy pojazd przesyła swoją pozycję za każdym razem kiedy pokonuje
zakręt (o krzywiźnie większej niż 40 stopni i przy założeniu, że Klient ma wykupioną
usługę Dokładnego Odwzorowania Trasy). Za granicą auto przesyła swoja pozycję co 5
minut w czasie jazdy i co 20 minut na postoju. Podobnie jak w kraju przesyła pozycję
w przypadku pokonywania zakrętów o krzywiźnie większej niż 40 stopni.
Okres raportów jest uzależniony od dostępnego archiwum, czyli jeśli mamy standardową
opcję miesięcznego archiwum to raporty również będą zawierały dane za okres jednego
miesiąca.
Standardowo każde archiwum przechowywane jest na naszych serwerach przez okres jednego miesiąca. Istnieje możliwość odpłatnego wydłużenia tego okresu do trzech miesięcy. Natomiast historia tras jest bezterminowa i nie jest usuwana z systemu. Ponadto nasza aplikacja umożliwia export danych archiwalnych na zewnętrzny nośnik danych lub dysk lokalny. W ten sposób Klient może sam gromadzić dane archiwalne za dowolny okres. Istnieje również możliwość wykupienia usługi polegającej na otrzymywaniu
co miesiąc danych archiwalnych wszystkich swoich pojazdów na płycie CD.
Data System nie świadczy takiej usługi. Zalecamy rozwiązanie polegające na otrzymywaniu
co miesiąc danych archiwalnych wszystkich pojazdów zapisanych na płycie CD. W ten
sposób Klient może sam gromadzić wszystkie płyty u siebie i w razie konieczności pobrać
do aplikacji mapowej dane z konkretnej płyty CD.
Czerwony status oznacza, że od ponad 30 minut nie przychodzą żadne dane z pojazdów
Klienta do aplikacji mapowej. Taka sytuacja oznacza zazwyczaj problem z dostępem do
Internetu leżący po stronie Klienta. Należy wówczas sprawdzić swój dostęp do Internetu.
Najlepiej wykonać test otwierając dowolną stronę internetową w swojej przeglądarce (np. www.google.pl).
Jeśli strona otwiera się prawidłowo, Klient powinien wysłać zgłoszenie
do działu technicznego na adres mailowy: pomoc.techniczna@datasystem.pl lub
skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta (czynnym cała dobę) pod numerem telefonu:
801 88 77 88.
Sformułowanie oznacza, że po otrzymaniu loginu i hasła z Data System do aplikacji,
będzie można za pomocą Panelu Administratora utworzyć do 10 loginów (podloginów)
dla 10 różnych osób. Dla każdego z utworzonych loginów będzie można ustalić jakie
pojazdy będą widoczne dla osoby korzystającej z danego loginu, z jakich będzie mogła
korzystać funkcji w aplikacji, itd.
Taka sytuacja jest spowodowana brakiem płatności za usługi na rzecz firmy Data System.
Po upływie terminu płatności w aplikacji mapowej pojawia się komunikat z informacją, że
minął termin płatności i należy jak najszybciej opłacić fakturę na rzecz Data System.
W przypadku braku płatności, po 7 dniach od upływu terminu płatności pojawia się nowy
komunikat, informujący o ograniczeniu dostępu do aplikacji. Ograniczenie polega na
odświeżaniu pozycji aut raz na godzinę, wyłączeniu dostępu do archiwów oraz raportów.
Jeśli Klient zgubi lub zapomni hasło do aplikacji musi wysłać prośbę o odzyskanie lub
udostępnienie nowego hasła do działu technicznego na adres:
pomoc.techniczna@datasystem.pl lub skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta
(czynnym całą dobę) pod numerem telefonu: 801 88 77 88.
Tematy warte zajrzenia!
Najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami.
W przypadku problemów prosimy o kontakt.
Pliki, które mogą Ci się przydać.
Mapa strony. Na wszelki wypadek.
Zacznij oszczędzać! Wypełnij formularz kontaktowy, a my skontaktujemy się z Tobą.