• Tachograf też może być w sieci

    2019-10-28
    autor: admin

    Przez wielu znienawidzony, przez wielu uważany za zło konieczne. Tachograf, obowiązkowe wyposażenie pojazdów ciężarowych oraz autobusów.

    Rejestruje przejechaną przez kierowcę drogę, a także prędkość oraz aktywności, czyli: jazdę, inną pracę, oczekiwanie i odpoczynek.

    Nie da się ukryć, że tego typu urządzenia poprawiają bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Pozwalają powstrzymać kierowców przed nadmierną prędkością, ale także regulują ich czas pracy, dając chwilę na odpoczynek, krótką przerwę oraz dłuży czas na regenerację.

    Tachografy w ostatnich latach przeszły zmianę technologiczną i stały się urządzeniami cyfrowymi. Zamieniono papierowe tarczki na karty chipowe. Stały się nowoczesne. Przy okazji państwo nałożyło nowe wymogi na właścicieli i użytkowników tachografów.

    Jeden z ważniejszych wymogów, to konieczność regularnego pobierania danych z pamięci tachografu oraz kart kierowców.

    Karta kierowcy powinna być odczytywana co 28 dni, a pamięć tachografu co 90 dni.

    Pobrane dane należy przechowywać w oryginalnym formacie przez okres 3 lat, licząc od daty ich zarejestrowania, jednocześnie zapewniając zabezpieczenie tych danych przed ich utratą oraz dostępem osób nieuprawnionych.

    Dane powinny być przechowywane na dwóch różnych nośnikach, tak aby np. uszkodzenie komputera w biurze, nie spowodowało utraty wszystkich danych.

    Jak powszechnie wiadomo, kary za niedotrzymanie powyższych wymogów są bardzo dotkliwe i mogą sięgać dziesiątek tysięcy złotych.

    Wszystkie powyższe wymogi i wiele więcej spełnia rozwiązanie oferowane przez Data System. Wystarczy montaż jednego urządzenia w pojeździe, a dane z tachografu oraz kart kierowców będą regularnie i automatycznie pobierane za pomocą sieci komórkowej z dowolnego miejsca na świecie oraz przechowywane na bezpiecznych serwerach. Jednocześnie w każdej chwili będą dostępne do pobrania.

    Ponadto, rozwiązanie Data System dostarcza także informacje na temat czasu przebywania kierowcy w danym kraju, co pozwala na automatyczne rozliczanie diet kierowców poruszających się w ruchu międzynarodowym. Przesyłamy również ostrzeżenia do kierowcy o zbliżaniu się końca czasu jazdy lub przerwy.

    Oprócz tego Data System dostarcza precyzyjne dane na temat zużytego paliwa, średniego zużycia paliwa, przebiegu pojazdu, itd. - wszystko w oparciu o precyzyjne dane pobierane z komputera pojazdu.

    Tachograf też może być w sieci
Blog Blog

Tematy warte zajrzenia!

FAQ FAQ

Najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami.

Pomoc Pomoc

W przypadku problemów prosimy o kontakt.

Do pobrania Do pobrania

Pliki, które mogą Ci się przydać.

Mapa Mapa

Mapa strony. Na wszelki wypadek.